Reklama:

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opis diety
kukielka Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 37
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Post: #1
Opis diety
Opis diety

Nie trzeba jeść mięsa, by być zdrowym i mieć smukłą figurę! Dieta naturalna to właśnie dieta wegetariańska.
Mimo, że wyklucza z jadłospisu mięso i ryby, zaspokaja wszystkie potrzeby organizmu. Wartościowym i wystarczającym źródłem białka są w niej sery, jajka, ziarna zbóż, mąka z pełnego przemiału oraz rośliny strączkowe. Jednocześnie duża ilość warzyw i owoców dostarcza odpowiedniej ilości błonnika, witamin i soli mineralnych.
Coraz liczniejsze publikacje naukowe dowodzą, że dieta wegetariańska może być stosowana nawet przez dzieci. Wymaga jednak dużej dbałości przy komponowaniu posiłków, tak by dostarczały wystarczającej ilości białka i witaminy C niezbędnej do przyswajania żelaza.
Aby była zdrowa i skuteczna trzeba też zrezygnować z produktów wysoko przetworzonych, zawierających środki konserwujące i sztuczne barwniki. Idealne rozwiązanie to spożywanie wyłącznie świeżych produktów z upraw i hodowli ekologicznych. Należy też ograniczyć spożycie soli i cukru.
Ubytek wagi jest spowodowany zmianą sposobu odżywiania i wynosi około 2 kg w ciągu 2 tygodni.

Plan diety

Śniadanie (do wyboru):

- świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy, 2 kromki ciemnego pieczywa z masłem orzechowym i kiełkami rzeżuchy
- grejpfrut, 3 łyżki muesli z jogurtem naturalnym
- naleśnik z mąki razowej z nie słodzonym musem owocowym
- odtłuszczony jogurt, miseczka pełnoziarnistych płatków zbożowych, sok pomarańczowy, napar z ziół
- 2 banany, pełnoziarniste płatki zbożowe z odtłuszczonym mlekiem, napar z ziół

Obiad (do wyboru):
- zupa selerowa, zielona papryka faszerowana tofu i ryżem, sałatka z porów z orzechami
- zupa z soczewicy, lasagne ze szpinakiem, sałatka z kukurydzy, papryki i kiełków
- 100 g spaghetti z sosem pomidorowo-kabaczkowym (przygotowanym na 1/2 łyżki oliwy), porcja białego sera
- sałatka z soczewicy z marchewką (przesmażoną na oliwie z czosnkiem i przyprawami), 2 jajka po flamandzku

Kolacja (do wyboru):
- warzywa sezonowe pod beszamelem, chleb razowy z gomasio (4 łyżeczki uprażonych ziaren sezamowych zmielonych z łyżeczką soli), sok marchwiowy
- grzanki z chleba pełnoziarnistego z ugniecionym miąższem awokado, posiekaną cebulką, pomidorem, sokiem z cytryny, herbata ziołowa
- puree z warzyw, awokado faszerowane cebulkami i jabłkiem, polana sosem winegret, napar z ziół
- sałatka z papryki w trzech kolorach z białym serem, jajko na miękko, owoc
- szparagi z żółtym serem, zapieczone w piekarniku, budyń karmelowy
03-09-2012 06:24 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Dany Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 64
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Post: #2
RE: Opis diety
Wydaje mi sie, ze to nie jest do konca prawdziwa dieta, bo skoro "ubytek wagi wynika ze zmiany sposobu odzywiania" i wynosi zaledwie 2kg to ciezko tu mowic o jakiejkolwiek diecie, czyli celowa walka z nadprogramowymi kilogramami. Czy po tych 2 tygodniach traci sie kolejne kilogramy przy takim trybie odzywiania? Nie sadze, organizm przygotowany juz do tego, ze dostaje wiecej innych skladnikow jest juz gotowy i zachowuje sie pewnie jak dotychczas, czyli nie chudnie.
03-17-2012 09:41 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Sebodanka Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 135
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Opis diety
W ogóle ta dieta wydaje mi się taka... Niedietetyczna, mimo że to niemal same warzywa i nabiałUśmiech Jeśli za dietę uznajemy sposób żywienia wtedy ok - jestem w stanie na to przystać, ale tak... Ale fajne przykłady potraw, po niewielkiej modyfikacji część z nich może zastosujęUśmiech

POSTANOWIENIE: DO CZERWCA -16 KG!
oraz niższy cholesterol (;
03-19-2012 06:07 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polecamy:

Reklama:

roznoszenie ulotek bydgoszcz

klimatyzacja śląsk