Reklama:

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opis diety
kukielka Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 37
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Post: #1
Opis diety
Opis diety

Dietę South Beach stworzył amerykański kardiolog Arthur Agatston. Nie jest to typowa dieta opierająca się na krótkotrwałym ograniczeniu spożywanych kalorii ,ale program żywieniowy na całe życie. Celem diety jest pomoc w bezpiecznym odchudzaniu się oraz zachowaniu zdrowia i sprawności fizycznej do końca życia bez towarzyszącego jak przy innych dietach uczucia głodu i osłabienia.
Dieta składa się z trzech faz, przy czym każda kolejna faza jest mniej restrykcyjna . Ogólnie rzecz biorąc dieta ta polega na zastąpieniu tłuszczów zwierzęcych tłuszczami pochodzącymi z ryb, oliwy, orzechów oraz spożywaniu dużych ilości węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. W diecie tej nie trzeba liczyć kalorii ani ważyć naszych posiłków. Należy jeść tyle dozwolonych produktów, aby zaspokoić głód. Podczas trwania diety należy spożywać trzy posiłki i co najmniej dwie przekąski dziennie.
Dieta ta nie jest dietą wysokobiałkową (proteinową), ani też niskowęglowodanową czy niskotłuszczową. Jest to natomiast dieta rozsądnie skomponowana pod względem zdrowotnym i odżywczym. Obejmuje wiele kategorii zdrowych produktów spożywczych i utrwala w nas dobre nawyki żywieniowe na resztę życia.

Kto nie może stosować tej diety?

Osoby z hipoglikemią, chorzy na cukrzycę muszą najpierw skonsultować się z lekarzem (dieta w połączeniu z lekami może spowodować zbyt drastyczny spadek poziomu glukozy), osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi powinny ograniczyć spożycie jajek i zastąpić je np. rybami i drobiem.

Najważniejsze zalety diety South Beach:
- skutecznie obniża poziom cholesterolu we krwi oraz zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, a także cukrzycy
- pomaga szybko i bezpiecznie schudnąć bez efektu jo-jo
- nie należy do diet skrajnie restrykcyjnych, zatem jej przestrzeganie jest stosunkowo łatwe
- jest bardzo komfortowa ponieważ nie powoduje uczucia głodu
- uczy podstawowych zasad zdrowego odżywiania się

Trzy etapy diety:

Faza I

Chociaż jest najbardziej restrykcyjna, trwa zaledwie dwa tygodnie. Podstawą diety jest chude mięso i wybrane warzywa. Należy wyeliminować z menu nabiał, ziemniaki i chleb, co może sprawić najwięcej trudności. Wapń, który znajduje się w nabiale, najlepiej uzupełniać poprzez przyjmowanie tabletek. Jak już wyżej wspomnieliśmy, spożycie produktów charakteryzujących się niskim poziomem indeksu glikemicznego, może skutkować zmęczeniem i osłabieniem.

Można jeść/pić:

- chudą wołowinę (polędwicę, pręgę),
- wieprzowinę (polędwicę, szynkę gotowaną),
- drób (pierś z indyka, kurczaka, szynkę z indyka),
- cielęcinę (udziec, antrykot),
- owoce morza,
- sery typu light (feta, mozzarela, parmezan), chudy twaróg,
- warzywa (brokuły, kalafior, bakłażan, cukinię, fasolę, groch, szparagi, szpinak, ogórek, soczewicę, ciecierzycę, seler naciowy, sałatę,kapustę),
- tłuszcze nienasycone (oliwę z oliwek, olej rzepakowy),
- dowolną ilość jaj,
- małe ilości słodyczy bez cukru (do 75 kalorii dziennie),
- niewielką ilość orzechów (do 20 sztuk dziennie),
- przyprawy bez cukru, chrzan, bulion,
- wodę niegazowaną (2 litry dziennie - koniecznie).

Nie można jeść/pić:

- tłustej wołowiny (wątróbki, żeberek, mostku, itp.),
- żeberek wieprzowych,
- drobiu ze skórą (udek, skrzydełek) oraz parówek,
- tłustych serów,
- warzyw takich jak marchew, ziemniaki, kukurydza, buraki, pomidory (te ostatnie dozwolone w bardzo małych ilościach),
- tłustych serów typu brie, edam,
- wszystkich owoców i soków owocowych,
- przetworów mlecznych takich jak jogurt, lody, mleko,
- alkoholi,
- napojów z kofeiną (kawa, coca-cola),
- produktów bogatych w węglowodany (chleba, ciast, owsianki, płatków kukurydzianych, ryżu, makaronu).

Podczas pierwszej fazy należy spożywać trzy sycące posiłki oraz dwie przekąski dziennie. Dodatkowo można pozwolić sobie raz dziennie na wysokobiałkowy deser o niskiej zawartości cukru. Przekąski należy spożywać w godzinę do dwóch po podstawowych posiłkach. Zadaniem przekąsek jest zwalczanie napadów głodu występujących pomiędzy posiłkami głównymi. Przekąski powinny składać się z białka i warzyw o dużej ilości błonnika (np. niskotłuszczowy jogurt z garścią orzechów lub łyżką otrębów), ponieważ wtedy są najbardziej skuteczne.
Trzeba również mieć świadomość, że rozpoczęcie wraz z dietą ćwiczeń fizycznych oraz zwiększenie aktywności fizycznej znacznie przyspiesza utratę zbędnych kilogramów.

Faza II

Możemy być z siebie dumni, bo przetrwaliśmy najcięższy etap South Beach wymagający największego samozaparcia i wyrzeczeń. Teraz do menu można włączyć, ale w umiarkowanych ilościach, produkty zawierające więcej węglowodanów. Ta faza diety powinna trwać do momentu, aż uzyskamy wymarzoną figurę.

Lista produktów, które możemy włączyć do menu:

- owoce (śliwki, truskawki, brzoskwinie, czereśnie, grejpfruty, pomarańcze, winogrona, kiwi, gruszki, jabłka, melona),
- warzywa takie jak bób, fasolka,
- nabiał (1% mleko, jogurty naturalne i owocowe bez cukru),
- produkty zbożowe takie jak pieczywo pełnoziarniste, ryżowe, muesli, płatki śniadaniowe light oraz owsiane,
- beztłuszczowy budyń, gorzka czekolada, czerwone wino,

Wprowadzanie produktów skrobiowych oraz dozwolonych owoców powinno odbywać się w sposób zaplanowany przez twórcę diety profesora kardiologi Arthura Agatstona. Musimy zdawać sobie sprawę, że stopniowe wprowadzenie dobrych węglowodanów daje czas naszemu organizmowi na przystosowanie się do zwiększonej ilości cukru ,a my możemy dokładnie monitorować jak dany produkt wpływa na nasz organizm.
Przez pierwszy tydzień zjadajmy 1 owoc oraz 1 dobry produkt skrobiowy dziennie:
- na śniadanie unikajmy owoców, które mogą wywołać efekt łaknienia, zdecydowanie lepsza będzie kromka chleba pełnoziarnistego.
- postarajmy się aby łączyć owoc z produktem białkowym np. niskotłuszczowym serkiem lub jogurtem co również wyeliminuje uczucie łaknienia.
Dzień 8 : 1 owoc oraz 2 produkty skrobiowe
Dzień 9 : 2 owoce oraz 2 produkty skrobiowe
Dzień 10-11 : 2 owoce oraz 3 produkty skrobiowe codziennie
Dzień 12-14 : 3 owoce oraz 3 produkty skrobiowe codziennie

Faza III

Gratulujemy wszystkim tym, którzy przebrnęli przez pierwsze dwa etapy diety – jeśli doszliście do tego etapu, oznacza to, że osiągnęliście wymarzoną sylwetkę. Faza III polega na utrzymaniu wagi – nie jest ona typową dietą, lecz zdrowym sposobem odżywiania, który powinniśmy stosować dzień po dniu. Dobra wiadomość jest taka, że nie ma już żadnych zakazanych produktów. Należy jednak postarać się, aby większość spożywanych składników pokarmowych miała niski indeks glikemiczny (poniżej 60) i aby jeść jak najmniej posiłków bogatych w „złe węglowodany”. Jeżeli powrócimy do dawnych, złych nawyków żywieniowych i zaczniemy przybierać na wadze, należy powrócić do fazy I, a potem ponownie rozpocząć etap III, pamiętając o umiarze i zdrowym trybie życia, który wesprze dietę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2012 10:03 PM przez kukielka.)
03-02-2012 09:42 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Dany Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 64
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Post: #2
RE: Opis diety
Moze kiedys, jak juz osiagne wymarzona wage to przejde na te diete, ale raczej po to, zeby utrzymac dobre nawyki zywieniowe, bo ona wydaje mi sie raczej takim "stylem zycia" niz scisla dieta. Ale to jest wlasnie w niej interesujace wedlug mnie : )
03-17-2012 09:32 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polecamy:

Reklama:

roznoszenie ulotek bydgoszcz

klimatyzacja śląsk